ابزار دقیق دتکتور گاز سطح سنج فلومتر پتروشیمی پالایشگاه نفت گاز

Wiki Article

ابزار دقیق طراحی، تجهیز و/یا استفاده از ابزارهای اندازه گیری در تعیین شرایط واقعی در فرآیند یک کارخانه مانند مشاهده، اندازه گیری و کنترل است. تکنسین های ابزار دقیق دستگاه های مورد استفاده در اتوماسیون فرآیندهای صنعتی را نصب، نگهداری و کالیبره خواهند کرد. اهمیت دقت در اندازه گیری های ابزار 1) ایمنی افراد و تجهیزات، 2) کیفیت محصول در حال ایجاد و 3) سودآوری کسب و کار است.
صنعت نفت و گاز
در ، ما خدمات بسیاری را برای نیازهای ابزار دقیق شما ارائه می دهیم، مانند:
کالیبراسیون و تعمیر ابزار
تست PPE
برنامه های چرخش PPE
تعمیر ابزار
خدمات در محل
راه حل های اجاره
ما همچنین تحویل و تحویل تجهیزات را در اکثر مناطق ارائه می دهیم.
دتکتور گاز به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای صنعت، دستگاهی است که وجود گازها را در سراسر یک منطقه تشخیص می دهد، سطح سنج راداری به طور ویژه برای اطمینان از یک سیستم ایمنی طراحی شده است. با انواع سنسورها، برخی از سنسورهای رایج شامل حسگرهای گاز قابل احتراق، حسگرهای نقطه مادون قرمز، حسگرهای اولتراسونیک، آشکارسازهای فوتیونیزاسیون، حسگرهای فلز-اکسید-نیمه هادی (سنسورهای MOS) و حسگرهای گاز الکتروشیمیایی هستند. سیستم تشخیص گاز طوری طراحی شده است که گازهای قابل احتراق، قابل اشتعال و سمی را به خوبی تشخیص دهد. هنگامی که سطح اکسیژن در یک سطح مشخص کاهش می یابد، زنگ هشدار صوتی ایجاد می کنند.

دتکتور گاز چگونه کار می کند؟
دتکتور گاز از یک حسگر برای تعیین کمیت گروه بندی گازهای خاص در آب و هوا استفاده می کنند. حسگر به عنوان منبع نقطه پرسپکتیو و مقیاس پر می‌شود و یک جریان الکتریکی قابل اندازه‌گیری را هنگامی که یک واکنش مصنوعی توسط یک گاز خاص ایجاد می‌شود، ارائه می‌کند.

سنسور : اکثر شناسه‌های گاز فشرده از یک سنسور LEL پلیستور/دانه کاتالیزوری استفاده می‌کنند. برای کار دقیق، حداقل به 10 درصد اکسیژن در آب و هوا نیاز دارد تا از ایجاد قیر و سوخت نسوخته در حلقه ساخته شده دور بماند. اکثر سنسورها در سن سه سالگی به پایان عمر خود می رسند و نیاز به جایگزینی دارند.
کالیبراسیون : سنسورهای پلیستور ممکن است توسط چیزهای زیادی آسیب ببینند، از جمله گازهایی که شناسایی می کنند. حسگرهای آلوده ممکن است سطوح گاز پرخطر را انتخاب نکنند و بعد از مدتی کم کم خنثی شوند. ارائه آنها متکی به آزمایش دقیق با استفاده از تنظیم و تست ضربه است تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور مداوم اندازه گیری صحیح گاز را برای محافظت از دریانوردان و کشتی ها برآورد می کنند.
حسگرهای مادون قرمز : این سنسورها به اکسیژن نیاز ندارند، بنابراین در محیط‌های کاملاً بیکار کار می‌کنند. این آنها را برای شناسایی فضای محدود و نمونه برداری از مخازن که در آن کمبود اکسیژن مشکل است، ایده آل می کند. آنها علاوه بر این در برابر آسیب رساندن به سنسور آسیب ناپذیر هستند، بنابراین هیچ نیازی به همترازی برای تضمین کارکرد موثر دتکتور گاز وجود ندارد.
کاربردهای مختلف آشکارسازهای چند گازی قابل حمل
نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش انواع دتکتور گازی
مورد استفاده در مناطق کم بازدید : نصب و نگهداری سیستم های تشخیص گاز ثابت بسیار زیاد است. در امتداد این خطوط، یک آشکارساز نشت گاز قابل حمل به طور قابل توجهی قابل اعتمادتر است که قصد دارد افراد را در برابر گازهای مضر و مضر در مناطقی که افراد به طور منظم از آنها بازدید نمی کنند محافظت کند دتکتور گاز آمونیاک
سخت افزار قابل حمل برای تشخیص گاز باید حداقل، ساده برای استفاده و جامد باشد. علاوه بر این، تنظیم آنها نباید دشوار باشد و می توانند اطلاعات و مطالب گذشته را برای اقامت ذخیره کنند.

مورد استفاده در فضاهای محدود : دتکتور گاز قابل حمل نیز برای استفاده در مناطق کوچک، محدود یا متحرک که نصب یک ابزار ثابت دشوار است، ایده آل هستند. در مکان هایی که تهویه به طور استثنایی محدود است، مکان یاب های گاز کاهش یافته و قابل حمل دارای حسگرهای حساسی هستند که می توانند نشت گاز، عدم وجود اکسیژن و گازهای سمی را تشخیص دهند.
دتکتور گاز متان

مورد استفاده در مناطقی که سطوح اکسیژن غیر معمول وجود دارد : فردی که در مناطقی کار می‌کند که تمرکز اکسیژن بالا ممکن است اتفاق بیفتد، باید به طور مداوم یک یاب چند گازی همه کاره داشته باشد. چنین مکان هایی سودمند مالش، آتش و انفجار هستند. سپس، مناطقی که اکسیژن در آنها محدود است، می توانند بر میزان آگاهی و محدودیت واقعی کارگر تأثیر بگذارند.
دتکتور گاز هیدروژن برای اتاق باتری مناسب هستند
هنگام خرید با ، می توانید مجموعه ای از اقلام با ارزش و همه کاره آنالایزر گاز را بررسی کنید تا نیازهای شما را به بهترین نحو برآورده کند. از مونوکسید کربن گرفته تا سایر گازهای قابل سوختن، موارد آنالایزر گاز ما بسیار آسان برای استفاده هستند و می توانند به شما در تشخیص ریزش کمک کنند. چارچوب های آنالایزر گاز دستی ما متناسب با مجموعه ای از مشاغل است و برای درخواست و استفاده آماده شده است.
دتکتور هگزان و دتکتور گاز اتیلن اکساید
ابزار دقیق در بسیاری از صنایع مختلف مانند نیروگاه های پتروشیمی، نیروگاه ها (زغال سنگ، برق، تولید و تولید مشترک)، تاسیسات تصفیه آب، کارخانه های خمیر و کاغذ و معدن و تولید کنندگان فولاد حیاتی است. عناوین شغلی در این زمینه از تکنسین ابزار، تا تکنسین I&E، تکنسین I&C، تکنسین برق و تکنسین الکترونیک متغیر است.

ابزارهای آزمایش شده در این زمینه ها شامل فرستنده ها، حسگرها، آنالایزرها، آشکارسازها، ضبط کننده ها و عناصر کنترلی می باشد. تجهیزات رایج مورد استفاده در این زمینه ها عبارتند از: ارتباط دهنده ها، دیتالاگر/آنالایزر، ضبط کننده نمودار دیجیتال و آنالوگ، مانیتور گاز، کالیبراتور دما، و خطا یاب/ردیاب کابل. از این تجهیزات برای اندازه گیری و کنترل متغیرهای فرآیند صنعتی شامل فشار، دما، جریان، نیرو، حرکت و ارتباطات استفاده می شود. چنین تجهیزات آزمایشی شامل:

دستگاه ارتباطی هارت
دستگاه اندازه گیری فشار
دستگاه مولد فشار
منبع سیگنال و دستگاه اندازه گیری
منبع و دستگاه اندازه گیری دما RTD / T/C
چند متری فرآیند
فرکانس
آچار
کولیس
قانون فولاد
چراغ قوه
تصویرگر حرارتی
منابع تغذیه
استروبوسکوپ
آشکار ساز گاز
اصطلاحات رایج مرتبط با ابزار دقیق
حلقه جریان - در مواردی استفاده می شود که یک دستگاه باید از راه دور روی یک جفت رسانا نظارت یا کنترل شود. در ابزارهای کنترل فرآیند صنعتی، حلقه های جریان آنالوگ 4-20 و 10-50 میلی آمپر معمولاً برای سیگنال دهی آنالوگ استفاده می شود، w/4 ma نشان دهنده پایین ترین انتهای محدوده و 20 میلی متر بالاترین است.

کالیبره کردن: برای تعیین مقدار صحیح هر مقیاس بر روی یک متر یا دستگاه دیگر، با اندازه گیری یا مقایسه با یک استاندارد.

پیکربندی - برای تنظیم یک برنامه یا سیستم کامپیوتری برای یک برنامه خاص

DCS (سیستم کنترل توزیع شده) - سیستمی برای تقسیم کارخانه یا فرآیند به چندین حوزه مسئولیت، که هر یک توسط کنترل کننده (پردازنده) خود مدیریت می شود، با کل به هم پیوسته برای تشکیل یک موجودیت واحد معمولاً توسط اتوبوس های ارتباطی از انواع مختلف.

فیلدباس - یک پیوند دیجیتالی دو طرفه و چند قطره ای بین دستگاه های اندازه گیری و کنترل هوشمند. این به عنوان یک شبکه محلی (LAN) برای کنترل فرآیند پیشرفته، ورودی / خروجی از راه دور و برنامه های اتوماسیون کارخانه با سرعت بالا، یک پروتکل ارتباطی عمل می کند.

HART- (Highway Addressable Remote Terminal)- ارتباطات دیجیتالی را برای ابزارهای کنترل فرآیندهای آنالوگ مبتنی بر ریزپردازنده (هوشمند) فراهم می کند: یک پروتکل ارتباطی

Profibus - یک پروتکل ارتباطی

متغیر کنترل - متغیرهای اندازه گیری شده که می توانند توسط سیستم کنترل دستکاری شوند، مانند جریان، سطح، فشار و دما

فرکانس - تعداد چرخه هایی که توسط یک کمیت دوره ای در واحد زمان تکمیل می شود

ورودی/خروجی (I/O) - کلیه تجهیزات و فعالیت هایی که اطلاعات را به داخل یا خارج از رایانه منتقل می کند

ابزار دقیق - مجموعه ای از ابزارها یا کاربرد آنها به منظور مشاهده، اندازه گیری یا کنترل.

محدوده: ناحیه بین حدودی که در آن یک کمیت اندازه‌گیری، دریافت یا ارسال می‌شود: با بیان مقادیر محدوده پایین‌تر و بالای آن بیان می‌شود.

کرنش سنج: دستگاهی که از تغییر مقاومت الکتریکی سیم تحت فشار برای اندازه گیری نیروی اعمالی استفاده می کند.

SCADA- (Supervisory Control and Data Acquisition)- یک بسته کنترلی که برای نظارت و کنترل یک فرآیند از راه دور استفاده می شود: همچنین شامل سخت افزارهایی مانند مودم ها، تله متری، سرورها و سیستم های کنترل است.

حمام دما: حجم ماده ای که در دمای ثابت نگه داشته می شود، به طوری که جسمی که با آن در انقباض حرارتی قرار می گیرد در همان دما نگه داشته می شود.
سطح سنج راداری با ارسال امواج و بازگشت آن کار میکند

ترموکوپل - وسایلی که انرژی گرمایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند
شما ممکن است نه! جریان سنج دقیق برای ارائه نظارت دقیق و/یا کنترل جریان استفاده می شود. برخی از کاربردهای صنعتی نیاز به محاسبه دقیق کمیت دارند، مانند توسعه سروو سوپاپ دقیق برای صنعت هوافضا. از سوی دیگر، یک برنامه برای اندازه گیری جریان آب به یک تاکستان ممکن است فقط به دقت اندازه گیری 5٪ تا 10٪ نیاز داشته باشد.
سطح سنج راداری
همه فلومترها یکسان اندازه گیری نمی کنند و داده ها را در اختیار شما قرار نمی دهند. از آنجایی که تمام سنسورها، از جمله فلومترها، دارای عدم قطعیت یا خطا در داده های ارائه شده هستند، صنعت از چندین اصطلاح برای توصیف میزان نزدیک به جریان "واقعی" که متر می تواند گزارش دهد استفاده می کند. اصطلاحاتی که مشاهده خواهید کرد شامل دقت خواندن، دقت در مقیاس کامل، تکرارپذیری و وضوح است.

مبدل - عنصر یا وسیله ای که انرژی را به شکلی دریافت و به شکل دیگری تبدیل می کند

فرستنده - مبدلی که با استفاده از یک عنصر حسگر به یک متغیر اندازه گیری شده پاسخ می دهد و آن را به یک سیگنال انتقال استاندارد که متناسب با متغیر اندازه گیری شده است تبدیل می کند.

تنظیم - تنظیم پارامترها برای بهینه سازی یک فرآیند خاص

UPS - منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) - برای روشن نگه داشتن تجهیزات حیاتی از جمله رایانه ها در صورت قطع برق استفاده می شود.
گاز دتکتور چیست

VFD- (Variable Frequency Drive) / VSD (Variable Speed ​​Drive) - تجهیزات الکترونیکی که به موتور الکتریکی اجازه می دهد با سرعت های مختلف کار کند.
فلومتر چیست؟
فلومتر دستگاهی است که میزان مایع یا گازی را که در یک دوره زمانی معین از طریق خط لوله حرکت می کند اندازه گیری می کند.

فلومترها با اندازه‌گیری نرخ جریان، دید مهمی را در مورد جریان جریان در لوله‌ها، سیستم‌های زهکشی و سایر زیرساخت‌ها فراهم می‌کنند.
سطح سنج راداری آنها به نوبه خود به اپراتورها کمک می کنند تا تعیین کنند که آیا سیستم ها به درستی متعادل هستند، اطمینان حاصل کنند که هر نقطه پایانی منبع کافی را دریافت می کند، نرخ جریان بیش از حد را که می تواند به لوله ها آسیب برساند و غیره را شناسایی کند.

فلومتر آب چیست؟

دبی سنج آب یک دبی سنج است که برای اندازه گیری جریان آب به طور خاص طراحی شده است، برخلاف دیگر انواع مایعات (مانند نفت یا بنزین) یا گازها.
فلومتر از تجهیزات ابزار دقیق است
سرپوش
جریان سنج آب را می توان برای ردیابی جریان آب در کاربردهای مختلف استفاده کرد. آنها می توانند:

اندازه گیری میزان مصرف توسط خانوارها یا جوامع فردی در سیستم های آب آشامیدنی شهری. سطح سنج راداری
ردیابی جریان فاضلاب برای کمک به شهرداری ها برای اطمینان از اینکه سیستم های فاضلاب آنها به اندازه کافی تقاضا را برآورده می کند.
روش انتخاب دتکتور گاز
به اپراتورهای کارخانه کمک کنید تا میزان آب مصرفی برای خنک کردن یک کارخانه صنعتی را ارزیابی کنند.

Report this wiki page